בעשרות שנים האחרונות עם התפתחות תעשיית המכוניות משתמשים בהרכבה ביקר בחישוקים יצוקים מסגסוגות מתכת קלים בדרך כלל זה גנט מאלומיניום, גנטים מגנזיום ולעתים רחוקות גנט מ-טיטניום. פיתוח טכנולוגי בענף אביזרי רכב מאפשר ליצור גנטים יחסית קלים, איתנים בעיצובים שונים שיכולים להבליט את הרכב בצורה בלתי רגילה.
בבחירת הנכונה של החישוקים לרכב קודם כל צריך לדעת את המידות של הגנט. את האינפורמציה מסוג זה אפשר לראות בהוראות היצרן של הרכב או במדריך מיוחד שנגיש ברשת אינטרנט ובמוסכים. בשלב הבא תצטרכו לבחור בין סוגי המתכת שמהם עשויים גנטים לרכב האם זה גנטים מסגסוגת מגנזיום, אלומיניום או אפילו פלדה. גנטים מפלדה הם בצדק פופולאריים מאוד בזכות המחיר יחסית נמוך שלהם ויכולת לבצעה תיקונים במקרה הנזק. לגנטים עשויים מסגסוגת קלה יש יתרונות, כגון קלות משקל ואפשרויות עיצוב בלתי מוגבלות יחד עם זאת הם כמעט לא ניתנים לתיקון במקרה הנזק. גנטים מגנזיום בשוק הישראלי גנטים מגנזיום נהיו מבוקשים ביותר מכמה סיבות פשוטות: ראשית, זה המשקל הקל שלהם, הם פי אחד וחצי קלים יותר מאשר גנטים אלומיניום , פי שתיים קלים יותר מאשר גנטים טיטניום ופי ארבע קלים יותר מאשר גנטים פלדה. שנית, חישוקי מגנזיום זולים יותר מרוב הגנטים אחרים. שלישית, למרות המחיר הנמוך יחסית סגסוגת מגנזיום לא פחות חזקה מסגסגות אחרות ויש לה יכולת לעמוד בפני עומסים חוזרים ונשנים שעושה את סוג חומר גלם הזה מוביל בין החומרים אחרים. ורביעית ולא פחות חשוב, היתרון החשוב של מגנזיום מול המתכות אחרות זה הגמישות היתרה שלה. זאת אומרת שגם אחרי מכה כבדה על המכשול כלשהו החישוק יישאר עגול.
גנטים מגנזיום זה חלק בלתי נפרד מהמכונית עצמה ודורשים השקעת וטיפול הולם כדי לספק נהיגה בטוחה ומהנה.
|